لگو مدرسه بسکتبال شهبازی پرتو

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال

عنوان این نوشته اشتباهات یک بازیکن بسکتباله،در این مطلب با هم اشتباهاتی رو که یک بازیکن بسکتبال ممکنه انجام بده رو بررسی می کنیم تا خودمون دیگه به عنوان بازیکن بسکتبال مرتکب این اشتباهات نشیم.

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه اول:

انجام تمرینات بدون در نظر گرفتن جزییات،برای مثال بازیکن های خیلی خوب و فوق العاده ای رو دیدم که با سرعت بالا دریبل می زنند اما نگاهشون موقع دریبل زدن به کف زمین بسکتبال و یا توپ بسکتبال هست.

خب بیایید بررسی کنیم این عادت غلط از کجا شکل گرفته؟

این عادت غلط حاصل ساعتها تمرین با نگاه رو به پایین بوده و بنابراین استایل ما به این صورت شکل گرفته و حالا درست کردن این عادت اشتباه بسکتبالی دو برابر زمان و انرژی از ما میگیره،و در واقع ما رو خیلی عقب می اندازه!

بنابراین توصیه میکنم حتما و حتما از همان ابتدا تمرینات رو به صورت صحیح و با جزییات و نظارت یک مربی خیلی خوب انجام بدید،تا در زمان و هزینه خودتون در رشته بسکتبال صرفه جویی کرده باشید.

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه دوم:

انجام یک تمرین تکراری،هر روز و هر روز و انتظار گرفتن نتیجه ای متفاوت!

بیایید واقع بین باشیم اگه ما هر روز یک تمرین تکراری رو در بسکتبال انجام بدیم،نباید از خودمون انتظار پیشرفت داشته باشیم و هرگز نتیجه فوق العاده ای بدست نخواهیم آورد.

پس چیکار کنیم؟

من به عنوان مربی بسکتبال هر روز یادگیری دارم و به شما هم توصیه میکنم هر روز یادگیری داشته باشید و به جای دیدن ویدیوهای نمایشی،اسلم دانک ها و هایلایت ها؛بازی های بسکتبال رو به صورت کامل ببینید. و بازی بسکتبال رو در فازهای دفاع و حمله تحلیل کنید.

دنبال یه راه عالی برای یادگیری سریع تر بسکتبال هستی؟

دوره های VIP بسکتبال میتونه خیلی کمکت کنه،کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی.

حتما و حتما کتاب های بسکتبال فارسی و انگلیسی رو مطالعه کنید داخل این کتاب ها کلی مطالب مفید و نکات ارزشمند هست که می تونه به شما کمک کنه.

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه سوم:

تمرین بسکتبال به تنهایی کفایت نمیکنه!

یعنی چی؟

خواب و تغذیه در کنار تمرین بسیار اهمیت داره!الان براتون یک مثال میزنم مثلا شما بعد یک تمرین حرفه ای بسکتبال اگه به جای مصرف پروتیین و کربوهیدرات مناسب،چیپس و نوشابه بخورید عملا تمرین شما هیچ فایده ای نداشته وبدن شما نمی تونه به خوبی ریکاوری کنه!

و اما خواب،اگه قبل از ساعت 11 شب نخوابیدی هورمون های رشد به خوبی ترشح نمیشه و باز هم تمرین شما بی فایده بوده!

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه چهارم:

بی برنامه بودن و آنالیز نکردن خودمون!

خیلی از بسکتبالیست ها رو دیدم،مثلا 5 ساله داره بازی میکنه اما هیچ مهارت خاصی بلد نیست و هنوزم داره شوتش رو اشتباه میزنه،علت چیه به نظر شما؟به نظر من این بازیکن خودش رو تجزیه وتحلیل نکرده و بدون هدف کار کرده،مطمئن باشید اگه شما هم به این صورت پیش برید،همیشه در جا می زنید…

پس هدفمند حرکت کنیم و خودمون رو آنالیز کنیم.تمام اهداف برنامه و مواردی رو که قصد داریم یاد بگیریم روی کاغذ بیاریم و حرفه ای جلو بریم.

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه پنجم:

بسکتبال بازی پویا و با تحرک و جا به جایی و سرعت بالاست!

پس چرا ما بیشتر زمان خودمون رو دریبلینگ و شوت ایستا تمرین می کنیم!

میخوای کاملا خودآموز کل دنیای دریبلینگ رو آموزش ببینی؟

این مقاله رو حتما مطالعه کنید،چند نکته فوق العاده کاربردی برای دریبل زدن

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه ششم:

بدنسازی به سبک پرورش اندامی!

خیلی از بازیکن های بسکتبال رو دیدم که میرن باشگاه و همون برنامه ای رو که همه میزنن و اصلا بسکتبالی نیست رو انتخاب میکنن و بعد از مدتی چابکی و سرعت خودشون رو از دست می دن!

حتما و حتما از تمرینات بدنسازی بسکتبال و از مربی بدنساز بسکتبال استفاده کنید،چون بدنسازی بسکتبال کاملا متفاوته و نیاز به کارکردن رو فاکتورهای مثل چابکی،سرعت،تعادل،هماهنگی عصبی-عضلانی و استقامت در توان و… هست.

اشتباهات یک بازیکن بسکتبال،اشتباه هفتم:

فوم رو نکردن!هر بسکتبالیستی به یک فوم روم نیاز داره،فوم رول به ریکاوری بهتر و باز کردن گرفتگی های عضلانی کمک زیادی میکنه…

فهرست مطالب

از سال 1392 به صورت تمام وقت مربیگری بسکتبال را انجام میدهم و شغل حرفه ای من محسوب می شود.

فربد شهبازی پرتو

مربی بسکتبال
مشاوره: 09197564862

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *